Inloggen

 

 

 

 

 Hertog Logo Flat

 

Corona update: RV de Hertog start weer op!

3 aug 2020: Vooraankondiging protocol wijzigingen

Inmiddels is iedereen aan het protocol gewend en het inleggen en uithalen van de boten verloopt soepel. Alleen op de piekuren ontstaan er soms wat knelpunten op het plein. Verder zijn er op het vlak van de hygiëne verbeteringen mogelijk, zeker nu ook nu het gebouw meer gebruikt wordt. Afstemming met het 5e STOP-protocol maakt een aantal aanpassingen mogelijk. 

Lees meer ...

  • 1
  • 2
  • 1

Hertog in beweging (3)

hertog beweegt3

Maandag genoten velen van het prachtige weer tijdens Koningsdag, ondanks de nieuwe richtlijnen. Veelal thuis met een lekkere barbecue, maar sommigen trokken er met een fietstochtje erop uit. Anderen bezochten hun familie met de benodigde afstand. Na een rustige, andere Koningsdag dan dat we gewend zijn, pakken we weer zoetjes aan de draad op.
 
Vandaag is men weer druk geweest met de bezigheden waar ze zich normaliter tijdens deze lockdown mee bezig houden. En voor ons staat een 3e sessie 'lockdown-training' gepland. Zijn er al wat roeiers aan-/ afgehaakt? Hou vol mensen, we zitten in hetzelfde schuitje! Of heb ik met deze opmerking al meer heimwee naar het roeien gecreëerd? Laten we dan maar snel wat afleiding zoeken en beginnen. Even nog eerst de drinkfles vullen en let's go!

Vandaag zijn er over het algemeen oefeningen die ook tijdens de wintertraining voorkomen. Voor de liefhebbers die weten wat dat betekend, buikspieren! Voor de mensen er die minder fan van zijn, nog steeds buikspieren! En het eindigt met wat balansoefeningen.

Verder in deze sessie worden er geen extra hulpmiddelen gebruikt, op je drinkfles na. Op het eind wordt in de video gebruik gemaakt van een opgerolde yogamat, maar omdat niemand zit te wachten op knullige blessures is het meest verantwoordelijke om dit op een stabiele ondergrond te doen. Men is vermoeid en het is dan al lastig genoeg. De oefeningen van vandaag hoeven niet herhaald te worden. Als de video voorbij is, dan volstaat de training voor vandaag. Korter in zijn totaliteit dan de vorige keer (mits je sessies van de vorige keer hebt herhaald), maar wel pittiger.

En denk eraan, de training is voor jezelf. Probeer de duur van de oefeningen zo lang mogelijk vol te houden, maar niet te geforceerd. Pak voldoende rust om de oefening daarna weer aan te sluiten. Er zit een langere rustperiode tussen de oefeningen dan bij de indoortraining. Klik op de link om de training te beginnen.

Een quizvraag wil ik erbij aan toevoegen. Welk dier wordt er volgens de instructeur in de video uitgebeeld? Antwoorden mogen worden vermeld in de Babbelbox.